Θέατρο Info.gr . Τα πάντα για το θέατρο.

www.theaterinfo.gr

Ζεράρ Ντεπαρντιέ: «Είμαι ο Τράγος»…!

Εμφανίστηκε στην αίθουσα του ξενοδοχείου «Μεγάλη Βρετάνια» αγουροξυπνημένος, πληθωρικός, ελαφρώς κατσούφης και βαρέως ατημέλητος…! Α, ναι και κατά 35’ καθυστερημένος…! Αλλά οκ το ξέραμε ότι δεν είναι Εγγλέζος αλλά βέρος Γάλλος…! Πάντως θα το συγχωρούσαμε έτσι κι αλλιώς…!

Κυρίες και κύριοι… ο Ζεράρ Ντεπαρντιέ!

Ο οποίος μετά την πρώτη, λίγο αλλοπρόσαλλη και ανάμεικτη όσον αφορά τα συναισθήματα του «κοινού» του, εντύπωση αποδείχτηκε γλυκούλης, αθυρόστομος υπέρ το δέον, αυθόρμητος, πλακατζής, ξεσηκωτικός και γλυκούλης…! Α, ναι αυτό το ξαναείπα…! Ε, καλά δεν πειράζει, αφού ήταν, τι να κάνω;

Αφορμή για τη συνάντηση του με τον ελληνικό Τύπο ήταν η παρουσίαση στην Ελλάδα στα πλαίσια του «Θεάτρου Πέρα από τα Όρια» της «Λυσιστράτης», ενός «σκηνοθετημένου θεατρικού αναλογίου», όπου εκείνος θα ερμήνευε όλους τους αντρικούς ρόλους του έργου και η διάσημη Γαλλίδα ηθοποιός Φανί Αρντάν όλους τους γυναικείους. Η παράσταση ανέβηκε τη Δευτέρα 4 και την Τρίτη 5 Ιουνίου στο θέατρο «Παλλάς».

Για να πω την αλήθεια δε συνηθίζω να τρέχω σε συνεντεύξεις Τύπου και ιδιαίτερα ημέρες που έχω ρεπό…! Ιερή ημέρα δε λέω αλλά η συγκεκριμένη συγκυρία κρίθηκε από την υπογράφουσα ως συγκλονιστική και δεν υπήρχε η παραμικρή περίπτωση να χάσω την ευκαιρία. Μπορεί να μη λειτούργησα με καθαρά δημοσιογραφικό κριτήριο αλλά ως μαινόμενη groupies αλλά ειλικρινά δε δίνω δεκάρα…!

Η αίθουσα οφείλω να ομολογήσω ότι έζησε «χολυγουντιανές» στιγμές με το λεφούσι των φωτορεπόρτερ να έχει στην κυριολεξία κρύψει από τα μάτια μας τους δύο σταρ, -ήταν παρούσα και η Αρντάν αλλά γι’ αυτήν θα μιλήσω παρακάτω (σ.σ. τιμωρία επειδή αργοπόρησε μία ολόκληρη ώρα και πέντε λεπτά) που δεν έδειξαν να ενοχλούνται καθόλου από τα ασταμάτητα φλας.

Στην εισαγωγή του ο Ζεράρ (σ.σ. μη μου ζητάτε να του απευθύνομαι στον πληθυντικό, μου είναι αδύνατον) αναφέρθηκε στην καταπληκτική ιδέα που υλοποιεί το «Θέατρο Πέρα από τα Όρια» (σ.σ. καλώντας στην Αθήνα μεγάλους καλλιτέχνες του παγκόσμιου θεάτρου και θεατρικές παραγωγές που γνωρίζουν τεράστια επιτυχία στο εξωτερικό).

«Πρόκειται για μια καταπληκτική ιδέα. Οι κουλτούρες και οι πολιτισμοί δεν έχουν όρια. Είναι αυτό ακριβώς που χρειαζόμαστε», δήλωσε ο Ζεράρ και το κλίμα άρχισε να ζεσταίνεται ενώ κι ο ίδιος έδειχνε ότι συνερχόταν από τον ύπνο (σ.σ. όπως μας ενημέρωσαν οι υπεύθυνοι οι καλλιτέχνες έκαναν πρόβα μέχρι τις 4 το πρωί με τα φώτα της παράστασης. Βέβαια αργότερα μας είπαν ότι είχε γίνει και μια μικρή παρανόηση καθώς οι δύο σταρ είχαν ενημερωθεί ότι η συνέντευξη θα ξεκινούσε μια ώρα αργότερα. Δεν πολυκαταλάβαμε ποια ακριβώς ήταν η αλήθεια αλλά δεν το πολυψάξαμε κιόλας).

«Ηθοποιός του θεάτρου είναι το πραγματικό μου επάγγελμα. Το θέατρο σέβεται τον ηθοποιό και τους δημιουργούς», δήλωσε ο Ντεπαρντιέ κι ενώ για το θέατρο δεν τσιγκουνεύτηκε τα θερμά λόγια ήταν καταπέλτης όσον αφορά τον κινηματογράφο, έμπλεος οργής τόσο εναντίον του Χόλυγουντ όσο και εναντίον της τηλεόρασης, στα οποίο επιρρίπτει ευθέως τις ευθύνες για την κατάντια του κινηματογράφου.

«Δεν είναι το ίδιο θέατρο και κινηματογράφος. Τα σενάρια μοιάζουν μεταξύ τους. Είναι όλα δανεισμένα από την τηλεόραση, από σαπουνόπερες και σήριαλ», είπε αιφνιδιάζοντας μας… Ποιος; ο Ζεράρ Ντεπαρντιέ, ένας από τους μεγαλύτερους σήμερα Γάλλους σταρ του κινηματογράφου, ο οποίος έχει καταξιωθεί και στο Χόλυγουντ. «Βλέπουμε από την κλειδαρότρυπα τις ίδιες ιστορίες. Η οθόνη, και η κινηματογραφική και η τηλεοπτική είναι ένα ενυδρείο, στο οποίο ρίχνουν οτιδήποτε μπορεί να τραβήξει την προσοχή των πελατών. Γιατί αυτό είναι οι θεατές για τους Αμερικανούς καναλάρχες και παραγωγούς: πελάτες».

Μάλιστα δε δίστασε να παρομοιάσει τον εαυτό του με μπογιατζή. «Είμαι όπως ο μπογιατζής, που για να βάψει ένα δωμάτιο χρησιμοποιεί πότε το πινέλο και πότε το ρολλό. Για μένα το πινέλο είναι το θέατρο, όπου απαιτείται δεξιοτεχνία και λεπτές αποχρώσεις ενώ το ρολλό είναι το σινεμά και η τηλεόραση, μια ξεπέτα»…

Κάπου εκεί χάσαμε τη μπάλα και μείναμε να παρακολουθούμε έκθαμβοι και γοητευμένοι έναν μαινόμενο Ζεράρ, ο οποίος είχε πάρει πλέον φόρα και δεν τον σταματούσε τίποτα. Όχι ότι προσπάθησε κάποιος να τον σταματήσει… ποιος θα τολμούσε άλλωστε να τα βάλει με τον Οβελίξ…! Αυτή η φιγούρα εξάλλου μου ερχόταν συνέχεια στο μυαλό καθώς τον κοιτούσα…!

Και αυτή θυμήθηκα όταν αποκάλεσε τον εαυτό του «Ο Τρελός του Χωριού»…! Πότε; Στην 178η ερώτηση για τις απόψεις του όσον αφορά τη γαλλική πολιτική σκηνή και τις πρόσφατες γαλλικές εκλογές.

«Η εμπλοκή των Γάλλων ηθοποιών στις πρόσφατες εκλογές δε με ενδιαφέρει καθόλου. Δικό τους πρόβλημα».

«Δεν έχω ιδέα από πολιτική και τη βαριέμαι αφόρητα»

«Για μένα πολιτική και εξεγέρσεις (σ.σ. όταν ρωτήθηκε για τις τελευταίες ταραχές στα παρισινά προάστια και την εξέγερση των φοιτητών» είναι το ίδιο. Δε με ενδιαφέρουν καθόλου»

«Η πολιτική είναι ηλίθια και ανόητη»

«Η Σεγκολέν Ρουαγιάλ είναι πολύ ωραία γυναίκα αλλά όταν ασχολείται με την πολιτική είναι απεχθής»

«Ο Νικολά Σαρκοζί (σ.σ. ο νεοεκλεγμένος Πρόεδρος της Γαλλίας) είναι ένα αγοράκι που παίζει μ ε την εξουσία και απεχθής»

«Οι πολιτικοί είναι ανδρείκελα των ΜΜΕ»

«Οι πολιτικοί κατά τη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας μας κάνουν να αισθανόμαστε ηδονοβλεψίες σε έργο πορνό».

Πήρε φόρα και δεν τον σταματούσε τίποτα, όπως είπαμε: Ο Ζεράρ Ντεπαρντιέ, πληρώνει «ένα σκασμό φόρους» (σ.σ. κατά δήλωσή του), θέλει να φύγει από τη Γαλλία αλλά δεν μπορεί, μπορεί να είναι κι αυτός απεχθής (σ.σ. ξανά κατά δήλωση του) αλλά σίγουρα δεν είναι πολίτης της Πόλης.

«Μπορεί να είμαι ο τρελός του χωριού», κατέληξε περιχαρής και απλώθηκε απόλυτα ευχαριστημένος στην πλάτη της καρέκλας του δίνοντας το μικρόφωνο στους συνπανελίστες του. Όχι ότι έμεινε αδρανής βέβαια: διέκοπτε χαριτολογώντας το σκηνοθέτη Ζαν Πολ Σκαρπίτα, που είχε πάρει φόρα, προκειμένου να προλαβαίνει η διερμηνέας να μεταφράζει (σ.σ. η οποία παρεμπιπτόντως παρασυρμένη προφανώς από τα γαλλικά μιλούσε τόσο γρήγορα που με δυσκολία την προλαβαίναμε), σκιτσάριζε ασταμάτητα, έλεγχε τα μηνύματα στο κινητό του και πέταγε ατάκες στην Αρντάν…

Α, και φτάσαμε και στη μεγάλη κυρία του γαλλικού σινεμά. Η οποία όπως προείπα καθυστέρησε 65 ολόκληρα λεπτά. Η είσοδος της ήταν διακριτική, όσο περνούσε από το χέρι της τουλάχιστον. Γιατί μόλις την είδε ο Ντεπαρντιέ άνοιξε περιχαρής τα χέρια του και την ανήγγειλε με βροντερή φωνή.

Την ένιωσα να περνάει δίπλα μου πριν γυρίσω να κοιτάξω. Μια αιθέρια ύπαρξη, ντυμένη στα μαύρα, όχι εκείνα τα σοφιστικέ αλλά τα σέξι. Που πιθανόν μέσα στο καταμεσήμερο να φαίνονταν εντελώς παράταιρα πάνω σε μία άλλη γυναίκα αλλά προφανώς όχι και στην Αρντάν. Ένα στενό μαύρο φόρεμα τύλιγε το ψηλόλιγνο κορμί της ενώ πάνω από τις ψηλοτάκουνες γόβες της πρόβαλαν μαύρες δικτυωτές κάλτσες. Και φυσικά τα απαραίτητα σε κάθε σταρ μαύρα γυαλιά κάλυπτα τα μάτια της. Ένα αριστούργημα από μόνη της…

Βεβαίως για να μην ξεχνιόμαστε έγινε ξανά μανά ο ίδιος πανικός με τους ηρωικούς φωτορεπόρτερ που ζούσαν τις δικές τους «χολυγουντιανές» στιγμές»…

Πάντως ούτε στην Αρντάν θα μπορούσε κανείς να κρατήσει κακία για την καθυστέρηση. Μόλις τακτοποιήθηκε στη θέση της και αποσύρθηκαν οι φωτορεπόρτερ έβγαλε τα μεγάλα μαύρα γυαλιά αποκαλύπτοντάς μας και το δικό της αγουροξυπνημένο πρόσωπο και ζητώντας μας συγνώμη για την καθυστέρηση με θερμότατα λόγια.

Μόλις πήρε το λόγο εξέφρασε τη μεγάλη χαρά που νιώθει που ήρθε σ’ επαφή με τον Αριστοφάνη τον οποίο ξεχώρισε για το χιούμορ του και την μοντερνικότητα του αν και μας εξομολογήθηκε ότι οι προτιμήσεις της τείνουν προς τους τραγικούς ποιητές καθώς και η ίδια είναι ένα «σκοτεινό πρόσωπο και προτιμώ τα έργα με τα έντονα πάθη, τη βία και την εκδικητικότητα».

Στην ερώτηση αν αυτή η επαφή θα την φέρει ποιο κοντά στην αρχαία τραγωδία απάντησε απερίφραστα «ΟΧΙ». Και γιατί; Αυτό πρέπει να το διαβάσετε ακριβώς πως το είπε.

«Έχω τεράστιο θαυμασμό και λατρεία για τους αρχαίους συγγραφείς αλλά έχω και απόλυτη επίγνωση του πόσο υπερφίαλο φαίνεται το γεγονός να προσπαθεί μια Γαλλίδα ηθοποιός να γίνει τραγωδός»…!.

Εδώ χρειάστηκε λιγάκι να τσιμπηθώ να βεβαιωθώ ότι δεν κοιμάμαι όρθια. Αλλά η Αρντάν είχε βαλθεί μεσημεριάτικα να με αποτελειώσει: «Είδα τη συμμετοχή μου σ’ αυτό το θεατρικό αναλόγιο ως μια ευκαιρία για μένα αλλά επ’ ουδενί δε θα τολμούσα να ανεβάσω μια παράσταση στην Ελλάδα με τόσο μεγάλους ηθοποιούς που διαθέτει»…! Φαντάζομαι ότι κανένας δε θα είχε ενημερώσει την καημένη ότι η Παξινού μας έχει αφήσει χρόνους εδώ και …χρόνια και σαφώς δε θα ήμουν εγώ αυτή που θα την έβγαζε από την πλάνη της. Δεν ξέρω τι ελπίζω περισσότερο: να ήταν ειλικρινής αν και ανίδεη ή να προσπαθούσε να μας «κολακέψει» αποφεύγοντας μια ερώτηση στην οποία δεν ήθελε να απαντήσει…

«Δεν είχα ιδέα περί Αριστοφάνη», εξομολογήθηκε με κάθε αθωότητα ο Ζεράρ Ντεπαρντιέ με τη σειρά του. «Εξάλλου δεν είμαι από τους ηθοποιούς που ξέρουν να αναλύουν ένα έργο όπως ο Πατρίκ Σερό […] Άλλωστε, ηθοποιός έγινα κατά λάθος. Το μόνο που ήθελα ήταν να εκφραστώ. Επομένως είμαι κι εγώ ένα τραγικό πρόσωπο. Ο τράγος!», απεφάνθη ξεκαρδισμένος στα γέλια.

Πάντως και οι δύο απάντησαν σε μια άλλη ερώτηση που τους αφορούσε: αν μετά από τόσες συνεργασίες αισθάνονται πλέον ως οικογένεια…!

Ζεραρ Ντεπαρτνιέ: «Είναι κάτι το καταπληκτικό, γιατί σε αντίθεση με την πραγματική ζωή εμείς κρατάμε μόνο τα καλά. Δε μένουμε μαζί, δεν κοιμόμαστε μαζί, δεν τη βρίσκουμε μαζί (σ.σ. δε χύνουμε μαζί, είπε στην πραγματικότητα αλλά η αιδώς της διερμηνέως δεν της επέτρεψε να μεταφράσει επ’ ακριβώς την έκφραση). Δεν είμαστε σαν το Πιτ και τη Τζολί, να μένουμε μαζί, να παίζουμε μαζί, να κοιμόμαστε μαζί, να γυρίζουμε όλες τις ηπείρους και να υιοθετούμε μωρά. Είμαστε πραγματικό ζευγάρι επί της ουσίας στη δουλειά κι όχι στη ζωή και φροντίζουμε ο ένας τον άλλον». Ουδέν σχόλιο…

Η Φανί Αρντάν υπήρξε πιο φειδωλή και αρκούντως πιο …λυρική: «Η ζωή δεν είναι ποτέ αρκετή. Κάθε φορά ξεκινάει μια νέα ζωή, όταν παίζω με το Ζεράρ»…

Adomiel

ο webmaster του theaterinfo [ επικοινωνία ]

ΖΕΡΑΡ ΝΤΕΠΑΡΤΙΕ. ΕΙΜΑΙ Ο ΤΡΑΓΟΣ...!

Το www.theaterinfo.gr είναι ένα website αφιερωμένο στο θέατρο. Τα πάντα για το ελληνικό και το παγκόσμιο θέατρο, μια δημιουργία του www.internetinfo.gr.

INTERNETINFO © ΘΕΑΤΡΟ INFO.GR