«Ποιος είναι ο τρόπος να προωθήσω ένα site;», «Τι πρέπει να κάνω για να βρεθεί αυτό στην κορυφή της Google;», αυτές είναι μόνο μερικές από τις πιο συχνές απορίες που έχουν οι αρχάριοι δημιουργοί ιστοσελίδων που θέλουν να αυξήσουν τους επισκέπτες που δέχεται ο ιστότοπος τους και να γνωστοποιηθεί το brand τους. Το ‘SEΟ’ απαντά στα περισσότερα από τα ερωτήματα τους, ενώ οι λέξεις-κλειδιά είναι μία από τις πιο σημαντικές τεχνικές του. Στις επόμενες γραμμές θα εξηγηθούν αναλυτικά όλοι οι λόγοι που θέτουν την έρευνα των λέξεων-κλειδιών απαραίτητη για την σωστή προώθηση ενός website.

‘SEO’ και ‘keywords’: Τι σημαίνουν και πώς συνδέονται μεταξύ τους

Από την στιγμή που το ‘SEO’ απαντά σε μία σωρεία ερωτημάτων, είναι αναγκαίο να γνωρίζουν όλοι, αρχάριοι και μη, ιδιοκτήτες ψηφιακών σελίδων τι ακριβώς είναι. Συνεπώς, ‘Search Engine Optimization’, όπως αναφέρεται ολοκληρωμένα το ‘SEO’ είναι όλες οι ενέργειες που πραγματοποιούνται σε ένα website προκειμένου να βελτιωθεί η εμφάνισή του και το περιεχόμενό του, να γίνει αντιληπτό από την Google και να καταταγεί στις ψηλές θέσεις των αποτελεσμάτων της.

‘Λέξεις-κλειδιά’ ή στα αγγλικά ‘keywords’ ονομάζονται οι λέξεις που εισάγουν οι χρήστες διαδικτύου στην μπάρα αναζήτησης της Google όταν ψάχνουν να βρουν πληροφορίες. Λόγου χάρη, κάποιος που θέλει ν΄αγοράσει τετράδια, μολύβια κ.α. για την έναρξη του σχολικού έτους, αρκεί να πληκτρολογήσει τις λέξεις-κλειδιά ‘σχολικά είδη’ και αμέσως θα εμφανιστούν όλα τα ψηφιακά καταστήματα που τα πωλούν.

Ή αν κάποιος θέλει να μάθει περισσότερες πληροφορίες για την ανακαίνιση του σπιτιού του και το κόστος για την τοποθέτηση της πατητής τσιμεντοκονίας θα πληκτρολογήσει την φράση-κλειδί (“long-tail”) ‘ανακαίνιση οικίας- πατητή τσιμεντοκονία κόστος’ στη Google και στην οθόνη του θα εμφανιστούν αποτελέσματα ιστότοπων σχετικών με το ερώτημα που έθεσε. Έτσι, εάν στο website σου έχεις βάλει τα σωστά keywords έχει περισσότερες πιθανότητες αυτό να εμφανιστεί στις αναζητήσεις των χρηστών και να εισέλθουν σε αυτό.

Έρευνα λέξεων-κλειδιών: Τι πρέπει να γνωρίζεις

Αναρωτιέσαι: “Πώς βρίσκω λέξεις – κλειδιά;”Ως κάτοχος ενός website, είναι σημαντικό να προσφέρεις στο αναγνώστη και στο δυνητικό πελάτη σου αυτό που αναζητά άμεσα. Με αυτό το τρόπο, η Google θα σε τοποθετεί συνέχεια στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Για να καταφέρεις αυτό πρέπει να έχεις βάλει στα σωστά σημεία της ιστοσελίδας σου τις σωστές λέξεις-κλειδιά. ‘Keyword research’ (‘έρευνα λέξεων-κλειδιών’) είναι η διαδικασία εντοπισμού των λέξεων που χρησιμοποιούν οι χρήστες, όταν αναζητούν κάτι στο διαδίκτυο.

Πώς ωφελεί το site η έρευνα των λέξεων-κλειδιά

Τα δεδομένα από την keyword research συμβάλλουν σημαντικά στη SEO βελτιστοποίηση του website μα και στις υπόλοιπες στρατηγικές του digital marketing. Ας δούμε πιο αναλυτικά όλους τους λόγους που είναι σημαντική η συγκεκριμένη έρευνα.

  • Εμφανίζεται η ιστοσελίδα σου σε κάθε αναζήτηση στοχευμένου χρήστη: Αυτός είναι ο κυριότερος λόγος της χρήσης των keywords. Αν δεν έχεις βρει τις σωστές λέξεις-κλειδιά και δεν τις έχεις βάλει στο site, η Google θα πιστέψει πως το περιεχόμενο του δεν είναι χρήσιμο στον χρήστη και το κατατάσσει στις χαμηλότερες θέσεις των αποτελεσμάτων αναζήτησης.
  • Με τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά μπορείς να καθορίσεις τις θεματικές ενότητες του site σου, ανάλογα με το ενδιαφέρον του χρήστη. Ομαδοποιώντας τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα που προσφέρει ένας ιστότοπος, η Google καταλαβαίνει καλύτερα το περιεχόμενο του αλλά και οι χρήστες πλοηγούνται πιο εύκολα στις σελίδες του ιστότοπου για να βρουν αυτό που ψάχνουν.
  • Γίνεται αντιληπτή η πρόθεση του χρήστη κάτι που είναι πολύ σημαντικό για την κατάταξη της ιστοσελίδας στα πρώτα αποτελέσματα της αναζήτησης. Η Google προσπαθεί να αντιληφθεί μέσα από τις αναζητήσεις την πρόθεση των διαδικτυακών χρηστών. Δεν αρκεί πια να χρησιμοποιείς τις λέξεις-κλειδιά που αναζητά ο κόσμος, αλλά να απαντάς πραγματικά στο τι ψάχνει να βρει.
  • Mε την keyword research μπορείς να ξεπεράσεις τους ανταγωνιστές σου και να γνωρίσεις τους δυνητικούς αγοραστές. Τα χαρακτηριστικά του αγοραστικού κοινού που μπορείς να μάθεις είναι η ηλικία του, το φύλο του, τα ενδιαφέροντα του και το εισόδημα του. Η χρήση αυτών των δεδομένων θα σε βοηθήσει όχι μόνο στις SEO στρατηγικές μα και στις στρατηγικές του digital marketing.

Πώς βρίσκω λέξεις-κλειδιά;

Για να είναι αποτελεσματική η έρευνα σου για τα keywords του site σου, είναι απαραίτητες οι προσεκτικές κινήσεις. Έτσι για αρχή, σκέψου το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σου. Αναλογίσου τις λέξεις-κλειδιά που θα χρησιμοποιούσαν οι χρήστες για να ανακαλύψουν το δικό σου περιεχόμενο. Φτιάξε μία λίστα με αυτές τις λέξεις.

Έπειτα αναζήτησε για συνώνυμα keywords. Λόγου χάρη, αν έχεις στην λίστα σου την λέξη-κλειδί ‘εργασία’, σημείωσε δίπλα της τις λέξεις ‘απασχόληση’ και ‘δουλειά’. Ακόμη, συνδύασε τις λέξεις-κλειδιά με τις φράσεις-κλειδιά. Τα long-tail keywords έχουν λιγότερους ανταγωνιστές συγκριτικά με τα short-tail keywords και αυτό θα βοηθήσει την ιστοσελίδα σου ν΄ανεβεί στα ψηλότερα αποτελέσματα αναζήτησης. Μη ξεχάσεις να δεις και τις λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιούν τα ανταγωνιστικά sites.

Ανακεφαλαιώνοντας, η έρευνα των λέξεων-κλειδιών θα σου φανεί ιδιαίτερα χρήσιμη, εάν επιθυμείς να προωθήσεις το website σου στις μηχανές αναζήτησης. Τοποθέτησε τα keywords στους τίτλους των σελίδων του site, στα άρθρα και στις υπό-ενότητες και το αποτέλεσμα θα σε ικανοποιήσει.